top of page
Writer's pictureJelena Kontic

MOJ RECEPTI; UVOD

Updated: Jan 5, 2021

Ejj ljudi, ovde na ovom odeljku bloga ćemo da se družimo sa hranom i raznim djakonijama koje ja volim da pravim i koje izmisljam i menjam. Ovde ćemo da kreiramo recepte, dajemo savete, predloge i neke moje ideje za zdravu ishranu i održavanja nivoa šećera u krvi i dobrog fizičkog izgleda. Ajmo onda da predjemo na stvari koje ja volim.

JA VOLIM kao prvo i prvo da jedem, ja sam stvarno gurman i ne stidim se toga. Ja ne jedem da bih samo prezivela, ja jedem da bih uživala kao i da bih nahranila dušu i oči i da bih nagradila svoje telo. Ali isto tako ja sam i dijabetičar ali i sinhrona plivačica. Sinhrone plivačice kao i plesačice, balerine i gimnastičarke moraju da lepo izgledaju , prvenstveno mislim na fizički izgled, sa obzirom na to da je ovo jedan scenski sport koji je takodje i elegantan i veoma graciozan, pa da bi sve to izgledalo lepo moraju i same takmičarke da budu lepe. Zajedno sa svim tim ja ne bih smela da jedem baš gluposti, da se prežderavam i preskačem obroke ili ih ne jedem. Ustvari ključna stvar svega je biti UMEREN.

Ja lično nikada nisam bila neki ljubitelj brze hrane ja stvarno volim, kuvanu hranu, domaću, kućnu. Niti sam bila ljubitelj pekare, imam para proizvoda iz pekare koje volim ali to samo kada mi baš nekada dodje ja uzmem. Ali moj problem nikada nije bio problem šta ja jedem već koliko ja jedem. Ja nisam umela da se zaustavim i kad osetim da sam sita ja sam nastvaljala da jedem, to NIKAKO nemojte da radite, nije zdravo a ni prijatno, posle vas boli stomak i bude vam muka(iz iskustva govorim) . Ali vremenom i to naučite da praktično STANETE. Hrana nigde ne beži, ona je tu, uvek može da se kupi ponovo i ponovo napravi, ponovo naruči, to su reči koje sam sebi govorila, a idalje govorim.

Takodje nisam nešto probirljiva, volim sve i svašta da probam, nikada neću uzeti isto ali sam isto toliko i neodlučna, pa tu dolazimo do problema " Šta ako mi se ne svidi" onda mi uglavnom ljudi oko mene pomognu da odlučim ili se vrelo često konsultujem sa konobarom. Kao što rekoh nisam probirljiva, stvarno volim svo voće i povrće, ali sam probirljiva po tome kako je nešto spremljeno. Ja smatram da moja mama najbolje kuva i tačno potrefi slanoću i slatkoću svega da bude taman ni previše ni da ga bude manje. E pa onda kad ja odem negde i probam to isto, onda ili pojedem sa mukom misleći o maminom ručku ili jednostavno ne pojdem, znam da to može da uvredi domaćina BUT SORRY, NOT SORRY.

Ja sam takodje veliki obožavalac melčnih proizvoda pogotovo sireva, kao ne kačkavalja već sireva i kiselo mleko, ohhh njamiii! Ali mleko kao mleko samo uz kafu čak mogu i kafu bez mleka da pijem, ali više o tome na delu za kafu.

Što se tiče slatkiša, hmmm, to je moja omiljena tema. Kad me svi pitaju: " Beše ti ne možeš čokoladu zar ne, evo Jejo tebi pomorandža." Okej ljudi da se razumemo ja jesam dijabetičar ali čar je u tome što je tehnologija i medicina jako napredovala kao i to da mi dijabetičari jedemo sve u najzdravijem obliku tj. umereno. A samo da vam kažem da će nam šećer skočiti više sa pomorandžom nego sa dve kockice čokolade. To je nauka dokazala, a i iz iskustva kažem. Uostalom, ako vam se jede čokolada tog trenutka uzmite je nemojte uzeti zamenu, zato što budite sigurni poslećete uzeti i pojesti celu čokoladu. Ako vam se jede nutela uzmi parče sa nutelom i kaži sebi uzeću jedno parče danas, uzeću i sutra i prekosutra ali uzmi samo jedno, nemoj da pojedeš celu teglu zato što to misliš da možeš da pojedeš samo danas i ajde onda da se razvalim od slatkiša, to može samo da ti škodi tolika količina šećera, znaj da će svega toga biti i sutra i naredni dan i da ćeš svaki dan moći da pojedeš parče ili dva zavisi od dana i da ti prija, da se ne opterećuješ zamenama i ostalim glupostima zato što su oni uglavnom puni raznih zaslađivačima i uglavnom su masniji, kaloričniji i retko kada mogu da zamene ono što nam se stvarno jede. Tako da što se tiče slatkiša ja više volim voćne torte i kremaste kao što je čizkejk,tiramisu,torta sa jogurtom i višnjama i mus od čokolade, palačinke, jabuke u šlafruku (svega će biti ovde) dok ne volim šlag ili penaste bombone ili šećernu vunu, lizalice, jabuke u šećeru, puslice, karamelu . Koliko nisam probirljiva za voće i povrće tolika sam probirljiva za slatkiše.

Kao što rekoh ovde če te pored raznog mog iskustva, saveta i informacija da dobijete recepte, stvari koje ja volim da jedem, koji nisu samo moji već mamini, tetkini, sestrini pokušaji prevljenja nečega što sam videla i probala i razne moje eksperimente, pa onda ajmo u kuhinju.



Comments


bottom of page